Forum for iCal4OL, Print4OL and ICS4OL

Exchange of experiences / Erfahrungsaustausch / Get Help

You are not logged in.

Announcement

Verkauf von iCal4OL an Neukunden ist eingestellt! Keine Demo mehr verfügbar..
Diese Seite ist ausschliesslich für Kunden.
The selling of iCal4OL has ended! No trial available anymore..
This site is exclusively for customers.

iCal4OL Version 2.18.0 is now available. See Announcements / Ankündigungen


#1 2018-01-13 18:26:37

Roland
Administrator
Registered: 2007-11-25
Posts: 1523

Important Outlook 32-bit: Änderung der Konfiguration nötig / Change configuration!

ENGLISH see further down..


Wegen Sicherheitsupdates von 32 bittigem Outlook 2007,2010,2013,2016,
kann es zu Outlook-Zugriffsblockaden kommen, so das iCal4OL einfriert!

Meistens zeigt es sich mit folgender Meldung im Log.txt:
==> GetBody Error (next line): -2147418113 Error in _HrGetIDsFromNames - IMAPIProp == NULL (AC=0)
(Ältere Versionen zeigten eine entsprechende Fehlermeldung..)

Folgende Einstellung auf dem Reiter "Optionen - RDO/Divers" in Default.ini markieren:
[X] Nur RDO (Synchronisation direkt mit Outlookprofil und nicht über Outlook.exe)


Grundsätzlich sollten Sie von Zeit zu Zeit auch ein ScanPST.exe (im Internet gibt es Anleitungen) durchführen.


Falls iCal4OL trotzdem blockiert, zb. bei 64-bittigen Outook, dann benötige ich auch ein debug.log
Dieses wird nur erstellt, falls "iCal4OL DEBUG" gestartet wird. Anleitung siehe https://ical.gutentag.ch/support.html#Debug (ganz unten)!

--

Due to security update of 32 bit Outlook  2007,2010,2013,2016,
iCal4OL may freeze, because Outlook is blocking the access!

In this case, you will probably find a message in the Log.txt as this:
==> GetBody Error (next line): -2147418113 Error in _HrGetIDsFromNames - IMAPIProp == NULL (AC=0)
(Older versions showed a similar message..)

Mark following option on tab "Options - RDO/Misc" in Default.ini:
[X] Nur RDO (Synchronization directly with Outlook profile and not over Outlook.exe)


It's advised to run ScanPST.exe from time to time. Search the internet how to use this tool.


If iCal4OL still freezes during sync, I need the debug.log
This file is only generated by starting "iCal4OL DEBUG". See https://ical.gutentag.ch/support.html#DebugE (at the bottom)!

Offline

 

Board footer